Brazilski oraščići – najbolji izvor selena!

Osim što je riznica minerala selena koji ima važnu ulogu za metabolizam i imunitet, brazilski oraščić je bogat izvor proteina, minerala i zdravih masnoća. Serviranje od tri brazilska oraščića sadrži čak 100 kalorija zbog čega se preporučuje onima koji dnevno unose do 2000 kalorija. Oraščić postaje popularan i kod slabokrvnih ljudi kojima je potreban dodatan unos željeza u organizam, a tri brazilska oraščića sadrže 0.36 g željeza. Osim toga, povoljan je i za sportaše i one koji paze na dovoljan unos magnezija budući da tri brazilska oraščića sadrže 56 mg magnezija.

Ljekoviti oraščić obiluje zdravim masnoćama. Konzumiranjem tri brazilska oraščića unijet ćete 10.06 g zdravih masnoća koje će vas učiniti sitima. Ipak, osobe koje imaju povišenu masnoću u krvi trebaju pripaziti da ne pojedu više od tri oraščića dnevno. Veganima se preporučuje uvođenje brazilskog oraščića u prehranu zbog selena, koji se ponajviše nalazi u proizvodima životinjskog porijekla, ali i zbog proteina jer tri oraščića sadrže 2.15 g proteina biljnog porijekla.

Pogodan za zdravlje srca
Prema Američkom udruženju za srce (AHA), konzumacija mononezasićenih i polinezasićenih masnih kiselina pomaže u poboljšanju razine kolesterola, što umanjuje rizik od srčanih bolesti i moždanog udara.

Upravo njima obiluje brazilski oraščić – osim što blagotvorno djeluju na organizam, učinit će vas i sitima. Ipak, treba paziti da se dnevni preporučeni unos ne prekorači. Prehrambena vlakna još su jedan od benefita konzumacije brazilskog oraščića. Američko udruženje za srce izvještava da jedenje hrane bogate vlaknima poboljšava razinu kolesterola u krvi što smanjuje rizik od srčanih bolesti, moždanog udara, pretilosti i dijabetesa tip 2.

Koristi u borbi protiv upala
Antioksidativna svojstva brazilskog oraščića mogu pomoći kod smanjenja upala u tijelu. Upale su često povezane s drugim kroničnim bolestima. Dosadašnja istraživanja o učinkovitosti brazilskog oraščića na smanjenje upala u tijelu pokazala su da konzumacija jednog oraščića dnevno ublažava kronično zatajenje bubrega.

Snižava šećer u krvi
Hrana bogata selenom pomaže u snižavanju glukoze u krvi. Studija brazilskih znanstvenika objavljena u stručnom časopisu European Journal of Nutrition izvijestila je da je jedenje jednog brazilskog oraščića dnevno tijekom osam tjedana smanjilo razinu ukupnog kolesterola i glukoze natašte kod zdravih odraslih osoba. Nalazi druge 8-tjedne studije pokazali su da je uzimanje dodataka selena od 200 mcg poboljšao osjetljivost na inzulin kod ljudi s dijabetesom tip 2.

Poboljšava zdravlje kostiju
Osim što je pogodan za srce i krvne žile, brazilski oraščić je dobar u održavanju zdravih kostiju. Kalcij i bakar su minerali koji su važni za formiranje koštanog tkiva. Nutritivne vrijednosti brazilskog oraščića pomažu u jačanju gustoće kostiju jer sadrži mineral bakar koji pomaže u apsorpciji željeza u krvi.