Ove namirnice ubrzavaju metabolizam i tope masti

Sigurno ste se pitali koje su to namirnice, koje pored fizičke aktivnosti mogu da potpomognu u sagorijevanju masti u vašem organizmu.

Bilo da su u vidu omraženih masnih naslaga na bokovima, zadnjici, stomaku ili na drugim mestima, bilo da se talože po krvnim sudovima i povećavaju rizik od infarkta, jasno je da se viška masnoće treba otarasiti – a evo i neke namirnice koja vam mogu pomoći u tome..

Cvekla

Pospješuje rad metabolizma i protok krvi,, a to je veoma važno za sagorijevanje masti. Gvožđe i folna kiselina, koji se nalaze u cvekli, snižavaju nivo masti u krvi, tako da se ne taloži na krvnim sudovima. Nije loša ideja da sok od cvekle pomiješate sa sokom od pomorandže – vitamin C poboljšava dejstvo gvožđa.

Sirutka

U njoj je jako veliki sadržaj vode, a sadržaj kalorija i masti je vrlo mali. Pored vode, surutka sadrži veliku količinu kalijuma, kalcijuma, belančevina i vitamina B2, a sve to pospješuje razgradnju masti, a uz to jača i imunološki sistem.

Celer

Usled visokog sadržaja eteričnih (veoma zdravih!) ulja, celer ima veoma specifičan, veoma jak ukus. Zbog eteričnih ulja i jakog ukusa, celer ubrzava varenje i razmjenu materija u organizmu; pored toga, celer sadrži i kalijum, koji podstiče izlučivanje tečnosti. Koren celera se često koristi za spremanje supa i sosova, a može da se jede i svjež – recimo, kao salata od celera.

Ananas

Ima veoma važno i korisno dejstvo na organizam. Sadrži bromelin, važan enzim koji podstiče razmjenu materija i razgradnju masti. Ovo voće podstiče i izlučivanje tečnosti iz organizma, čime se zatežu vezivna tkiva (zato je, između ostalog, odličan u borbi sa celulitom). Enzim bromelin je aktivan samo u svježem voću; komadići i kolutovi ananasa iz konzerve takođe sadrže veliku količinu vitamina i naročito su korisni ako se jedu sa jogurtom.

Đumbir

Pikantni koren koji sadrži veliku količinu eteričnih ulja koja podstiču rad žuči, a samim tim i razgradnju masti i izlučivanje štetnih materija iz organizma. Enzimi iz đumbira pospješuju varenje. Jedan od načina upotrebe đumbira jeste da iseckate 10-20 grama đumbira, prelijete ih vrućom vodom ili surutkom i popijete.

Vitamin C

Najčuveniji kao “vitamin protiv prehlade”, takođe dosta potpomaže sagorevanje masti. On podstiče proizvodnju hormona koji utiče na to da se masnoća brže pretvara u energiju. Vitamin C se najviše može naći u kiviju, limunu, grejpfrutu, paprikama, brokoliju i šipku. Posebno dejstvo vitamin C imaće noću, i to u kombinaciji sa bjelančevinama. Zato pred spavanje možete da popijete čašu sirutke ili mlijeka u koje ćete dodati nekoliko kapi soka od limuna.

Mahunarke i žitarice

Lješnjaci i žitarice u sebi sadrže veliku količinu magnezijuma, koji u tijelu izaziva razmenu materija. Tako se povećava potrošnja energije.

Kiseli kupus

Pored velike količine vitamina C, čije smo dejstvo na sagorevanje masti već opisali, kiseli kupus je bogat i mlečnim kiselinama, koje su važne za prirodnu floru u crvima. Zato kiseli kupus pospješuje varenje i izlučivanje štetnih materija iz organizma. Slično dejstvo ima i rasol, koji može da se pije i u kombinaciji sa voćnim sokovima.

Biber

Pomaže već samim tim što je ljut – čim pojedete nešto ljuto, postane vam toplo, a to pospešuje razmenu materija i cirkulaciju. Sve to ubrzava razgradnju masti. Slično destvo imaju i kari, čili i paprika – plus, svi ovi začini zdraviji su od soli (koja, zbog natrijuma, zadržava vodu u organizmu).

Papaja

Egzotično voće bogato aktivnim sastojcima. Osim vitamina C, sadrži i enzim papain, koji pdsotiče varenje i razmjenu materija, što vaše tijelo oslobađa od štetnih sastojaka. Zrela papaja je žute boje; ne treba je držati na temperaturi nižoj od sedam stepeni.

 

 

novostimagazin.rs