Poriluk: Čuva srce, prostatu i debelo crijevo

Poriluk je u rodbinskoj vezi s lukom i češnjakom pa je tako sličan i njihov kemijski sastav. Vrlo dobar je izvor mangana u našoj prehrani, a uz njega su još prisutni vitamin C, folat, željezo i vitamin B6. Spomenute hranjive tvari čimbenici su metabolizma šećera u organizmu pa je zahvaljujući tome, poriluk od koristi u reguliranju šećera u krvi. Štoviše, poriluk je bogatiji antioksidansima od luka.

Prisutnost poriluka u prehrani pomaže normalizaciji ukupnog i LDL kolesterola. Nadalje, poriluk je dobrodošla podrška i normalizaciji povišenog krvnog tlaka. Od posebne je to važnosti u sprječavanju pojave ateroskleroze te drugih bolesti krvožilnog sustava. Uz to, poriluk doprinosi zaštiti prostate te neutralizira toksične tvari u organizmu čime smanjuje rizik za pojavu raka debelog crijeva.

Srećom, za razliku od luka i češnjaka, kuhani poriluk blagog je okusa te ga je jednostavno uključiti u jelovnik. Pripremamo ga na lešo, dodajemo juhama i varivima, slanim muffinima i dr.

Korisni savjeti
Pri kupnji poriluka birajte onaj koji je čvrst i jedar, izražene zelene boje. Priprema luka za kuhanje zahtijeva temeljito pranje. Potrebno je oprati svaki list posebno jer među listovima zna biti zemlje.

Evo i nekoliko ideja kako češće uključiti poriluk u jelovnik:

Mladi, sitno izrezani listovi poriluka pikantan su i zanimljiv dodatak salati od rotkvica, potočarke i radiča. Začinite ju sokom limete i maslinovim uljem te uživajte u posebnim okusima.

Pirjani poriluk dodajte nadjevu za pitu zeljanicu. Okus će joj dobiti nesvakidašnju notu.
Pirjani poriluk pomiješajte sa salatom od kupusa, konzerviranom tunom, kuhanim grahom, kukuruzom, svježom crvenom paprikom i rukolom. Kvalitetan je to nadjev za tortilju.
Omlet od pirjanog poriluka, gljiva i jaja uz zelenu salatu i integralni kruh, čini lagani ručak.
U woku propirjajte pileća prsa, poriluk, mrkvu, papriku i tikvicu. Dopunite rižom te sezonskom salatom i ručak je gotov.

Poriluk je povrće niske energetske vrijednosti. U kombinaciji s kuhanom blitvom i krumpirom te ribom ili mladim sirom čini jednostavnu večeru prihvatljivu i osobama na redukcijskoj dijeti.

 

 

 

 

 

 

 

 

adiva.hr