Dobit popularnih modnih brendova pala za 70 posto: Zara, Pull&Bear, Stradivarius, Bershka u problemima

Pad profitabilnosti, koji je znatno veći nego što se očekivalo, posljedica je globalnog lockdowna koji je trajao bezmalo cijele prošle godine, kao i smanjene potražnje uzrokovane pandemijom koronavirusa, prenosi Reuters

Španska kompanija Inditex, vlasnik modnih brendova Zara, Pull&Bear, Stradivarius, Bershka i drugih, saopštila je danas da je zabilježila pad neto dobit od 70 posto u 2020. godini, na 1,1 milijardu eura.

Pad profitabilnosti, koji je znatno veći nego što se očekivalo, posljedica je globalnog lockdowna koji je trajao bezmalo cijele prošle godine, kao i smanjene potražnje uzrokovane pandemijom koronavirusa, prenosi Reuters.

Neto dobit Inditexa u četvrtom prošlogodišnjem tromjesečju je potonula za 53 procenta, na 435 miliona eura, na prihod od prodaje od 6,3 milijarde eura, jer su u većem dijelu Evrope oko Božića ponovo bile uvedene mjere zatvaranja, navodi se u saopštenju kompanije koje prenose agencije.

Oko 15 posto fizičkih prodavnica Inditexa širom svijeta je do 8. marta i dalje ostalo zatvoreno zbog korona mjera ograničenja, dodaju iz kompanije.

Ovaj španski maloprodajni lanac tzv.brze mode, koji ima 6.829 prodavnica širom svijeta, zabilježio je ukupan pad prodaja u 2020. godini od 28 posto u odnosu na prethodnu godinu, na 20,4 milijarde eura, pri čemu je negativne efekte pandemije djelimično nadoknadio nevjerovatan skok njegove onlajn prodaje od 77 procenata, prenosi agencija Reuters.