4 koraka do boljeg raspoloženja..

 

Osjećate se nesretno ili ste pod stresom? Ove znanstveno potvrđene tehnike pomoći će vam da ponovno uživate u sretnijim trenucima života

Znanstvenici već neko vrijeme rade na definiciji i mjerenju indeksa sreće. Mnogo su toga naučili o tome što utječe na percepciju sreće kod pojedinaca. Materijalno bogatstvo (vjerovali ili ne) uopće nije na vrhu popisa preduvjeta za nečiju sreću. I znanost je to dokazala!

Naime, jedna velika studija procjenjivala je emocionalnu sreću na 45.000 ljudi te je otkrila da se stupanj sreće povećava s obzirom na povećanje njihova godišnjeg prihoda, ali samo do iznosa od 75.000 dolara. Kada su jednom dosegnuli standard koji je zadovoljio njihove osnovne potrebe, sve više novca nije ljudima donosilo i veći stupanj sreće.

Želite li doista povećati vlastiti osjećaj sreće, otkrili su znanstvenici, radije prakticirajte sljedeće četiri tehnike koje će unijeti radost u vaše svakodnevne životne aktivnosti.

Budite dobri prema drugima
Prvu tehniku istraživači nazivaju „prakticiranjem ljubavi i dobrote“. Radi se o tome da pokažete dobrotu u ophođenju s ljudima koje susrećete u svakodnevnom životu. Pomozite nekome tko se muči s nošenjem teških vrećica s namirnicama. Otiđite u nabavku potrepština za vašeg bolesnog susjeda. Udijelite kompliment vašoj kolegici na poslu.

Kada pokazujete iskrenu dobrotu prema drugima u vašem se mozgu aktivira dio zadužen za osjećaj zadovoljstva. Istraživanje je pokazalo i to da vaša velikodušnost može djelovati zarazno te da vaša djela mogu širiti sreću na druge oko vas.

Počnite meditirati
LKM ili „loving-kindness meditation“ tehnika je meditacije kod koje nastojite sjediti u tišini dok vam na um padaju tople misli pune ljubavi. Ljudi koji prakticiraju LKM jedan sat tjedno osjećaju više radosti i zadovoljstva.

Isto tako, otkriveno je da sve popularnija „mindfulness“ meditacija kod koje je cilj pojačati svjesnost o sadašnjem trenutku, povećava dio mozga zadužen za regulaciju osjećaja. Ova tehnika pomaže vam da zadržite osjećaj sreće čak i kada su pred vama neke velike životne prepreke.

Bavite se fizičkim aktivnostima
Svi znamo da tjelovježba pomaže sveopćem boljitku našeg organizma, no istraživači su otkrili da vas vježbanje može učiniti kudikamo sretnijim. U jednoj studiji, osobe starije životne dobi koje su počele redovito vježbati, nakon osam su tjedana izvijestile o tome da se osjećaju pozitivnije nego prije.

Druga je studija pokazala da je i kod neaktivnih ljudi koji su se odlučili na vježbanje došlo do pojačanja osjećaja sreće. Dodatna su proučavanja, dakako, potrebna kako bi se utvrdilo koje vrste vježbi najviše podižu raspoloženje, no prije nego se to utvrdi naprosto hodajte, džogirajte, plivajte ili se bavite bilo kojim sportom koji će vas oraspoložiti.

Razvijte pozitivan pogled na svijet
Svi znamo koliko su zdravstveni djelatnici danas izložen stresu. Kada su ih znanstvenici u jednom istraživanju odlučili podučiti tehnici iskazivanja zahvalnosti i opraštanja, otkrilo se da su nakon 12 tjedana postali sretniji i zadovoljniji svojim životima.

U tu svrhu dovoljno je da, primjerice, vodite dnevnik zahvalnosti u koji ćete upisivati stvari zbog kojih ste zahvalni u svom životu. S druge strane, umjesto da brzate sa svojim reakcijama ili se prepuštate bijesu kada se netko blizu vas ponaša nesmotreno ili glupo, radije mu oprostite i pristupite mu s pažnjom. Kada uvježbate iskazivati zahvalnost i opraštanje, povećat će vam se i stupanj osjećaja sreće.

osmijeh, smješkanje, osjećaj sreće, mozak
Nasmiješite se! Istraživanja tvrde da osmijeh utječe na vaš osjećaj sreće
Osmijeh i smješkanje mogu utjecati na naš osjećaj sreće i zavarati naš mozak, tvrde američki psiholozi.

 

 

 

 

 

 

mayoclinic.org