Namirnice koje podcjenjujemo, a dobre su za nas

Uz police hladnjaka u velikim trgovinama koje su prepune smrznute gotove hrane, gotovo nezapaženo prolazi grašak kojeg nerijetko ignoriramo i najčešće ga ne kupujemo

No on može nutritivno obogatiti naš obrok koji pripremamo kod kuće i stoga je grašak najpodcjenjenije povrće u trgovini, piše Msn.

Zašto je grašak podcijenje

U pola šalice graška nalazi se četiri grama vlakana, četiri grama proteina te vitamini A, K i C. Sadrži 11 grama ugljikohidrata, a u pola šalice ima svega 62 kalorije. Omjer vlakana i proteina iznimno je povoljan, a oni koji žele izgubiti višak kilograma svjesni su koliko im vlakna u tome pomažu. Dnevni preporučeni unos vlakana je za muškarce 38 grama, a za žene 25 grama i većina ljudi ne uspije tijekom dana konzumirati toliku količinu. Grašak bi mogao pripomoći.

Dodatno, četiri grama proteina u pola šalice ovog povrća gotovo su jednaka količinu koju ćete dobiti iz jednog većeg jajeta koje sadrži pert grama proteina, a ista je količina i u žlici kikiriki maslaca. To je važan podatak za one koji se oslanjaju na biljne izvore proteina u prehrani.

Kako dodati grašak u jelovnik
Osim što od njega možete napraviti juhu ili varivo, grašak može biti ukusan prilog, dodatak salatama i tjestenini, možete ga ubaciti u rižoto ili jela s jajima, pa čak i u složence. I s njim uvijek možete eksperimentirati.

 

 

 

 

 

24sata.hr