Svjetski mediji pišu o Dodiku i “njegovoj” ikoni, otvara se pitanje Srba koji su ratovali za Ruse na okupiranom Krimu

Brojni svjetski mediji pisali su o međunarodnom skandalu u koji je uključena i BiH, a nakon što je Ukrajinska ambasada zatražila sve informacije o pozlaćenoj ikoni koju je Milorad Dodik poklonio Sergeju Lavrovu.

Associated Press

“Poklon ruskom ministru pokrenuo je diplomatsku istragu u Bosni”, naslov je svjetske novinske agencije Associated Press  sa sjedištem u New Yorku.

Između ostalog AP navodi kako se vjeruje da je pozlaćena ikona historijski artefakt iz ratom zahvaćene istočne Ukrajine koja je bila pod kontrolom proruskih pobunjenika, gdje se na desetke Srba borilo zajedno s pobunjenicima u sukobu koji je započeo 2014. godine. Ova novinska agencija je izvijestila o svim detaljima afere, a podsjeća i šta se dešavalo prilikom posjete šefa ruske diplomatije Sergeja Lavrova u Sarajevu.

Ukrajinski BBC

Ukrajinski BBC također detaljno izvještava o, kako su naslovili tekst, diplomatskom skandalu na Balkanu.

“Gospodin Dodik je 14. decembra poklonio Lavrovu ikonu staru 300 godina, koja je vjerovatno preuzeta iz Luganska. Prema lokalnim medijima, zvanični pečat na poleđini pokazao je potvrdu autentičnosti ikone. U njemu se navodi da je slika bila vlasništvo Ukrajine”, navode.

Ukrajinski BBC prenosi i izjavu glasnogovornika ukrajinskog Ministarstva vanjskih poslova Oleha Nikolenka koji očekuje povratne informacije i detalje.

Al Jazeera

Ukrajina traži odgovore od BiH u vezi s pozlaćenom ikonom koja je darovana ministru vanjskih poslova Ruske Federacije, te prenose izjave ministrice Bisere Turković i člana Predsjedništva BiH Željka Komšića, piše Al Jazzera na evropskim jezicima.

ABC News

Američki ABC News također informiše svoje čitatelje o 300 godina staroj ikoni koja bi mogla biti ukrajinska kulturna baština, a koja se našla u rukama predsjedavajućeg Predsjedništva BiH koji je poklonio Sergeju Lavrovu.

“Ukrajina uputlila protestnu notu Bosni i Hercegovini zbog vjerskog poklona Lavrovu”, piše Daily Sabah prenoseći vijest svjetske novinske agencije AFP.

The Moscow Times

TheMoscowTimes i Euromaidanpress također pišu o diplomatskom skandalu u kojem ni drugi dan nema nikakvih odgovora niti objašnjenja te navode: “Važno je napomenuti da se na poleđini ikone nalazi pečat koji glasi: Ukrajinski SSR Nacionalni komitet za obrazovanje Ukrajine, Odeska regionalna komisija za zaštitu kulturne baštine koja je funkcionisala 1920-ih i 1930-ih godina”.

O cijelom slučaju izvještava i ukrajinski Kyiv Post, kao i Radio Slobodna Evropa.