Namirnice bogate kalcijumom za zdrave kosti

Ako ste netolerantni na laktozu ili možda ne uživate u mliječnim proizvodima, kalcijum u organizam možete da unesete i na druge načine.

Ovaj značajan mineral pomaže jačanje kostiju, zuba, ali i povoljno utiče na izgradnju mišića.

Ženskim osobama se preporučuje unos od 1000 miligrama kalcijuma na dan.

Evo šest namirnica koje obiluju kalcijumom.

Tofu. Pola šolje ovog proizvoda od soje ima čak 258 miligrama kalcijuma. To je skoro kao puna šolja jogurta.

Losos. Konzerviran losos sadrži i male kosti koje se mogu jesti, pa tako sadrži i dosta kalcijuma, U 100 grama lososa ima skoro 180 miligrama kalcijuma, ali i korisnih omega 3 kiselina i proteina.

Kineski kupus. Pola šolje skuhanog kineskog kupusa sadrži nevjerovatnih 239 miligrama kalcijuma.

Sardine. I ova konzervirana riba ima male kosti, pa tako i dosta kalcijuma. U 60 grama sardina može se naći i do 185 miligrama kalcijuma.

Kelj. Pola šolje kuhanog kelja sadrži 60 miligrama kalcijuma. Dodajte ga smutijima ili jedite kao salatu.

Bijeli pasulj. Samo pola šolje bijelog pasulja sadrži 113 miligrama kalcijuma, ali i dosta proteina.

 

 

 

 

 

stvarukusa