Odrasli i djeca se trebaju više kretati kako bi održali kondiciju tijekom pandemije

Povećavanje tjelesne aktivnosti pomaže u prevenciji bolesti srca, raka, dijabetesa tip 2, smanjuje simptome depresije i anksioznosti te pad kognitivnih sposobnosti.
Sve bi odrasle osobe trebale odraditi najmanje 150 minuta snažne tjelesne aktivnosti tijekom tjedna, a to je još važnije za dobrobit i mentalno zdravlje u eri koronavirusa, objavila je u srijedu Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) u svojim prvim smjernicama u desetljeću.

– Ljudi svih dobnih skupina moraju nadoknaditi rastuće sjedilačko ponašanje tjelesnom aktivnošću kako bi smanjili rizik od bolesti i dodali godine u svoj život – rekli su u WHO-u pokrećući svoju kampanju ‘Every Move Counts’.

– Povećavanje tjelesne aktivnosti ne samo da pomaže u prevenciji i upravljanju bolestima srca, dijabetesom tipa 2 i rakom, već također smanjuje simptome depresije i anksioznosti, smanjuje pad kognitivnih sposobnosti, uključujući Alzheimerovu bolest, i poboljšava pamćenje – rekao je Ruediger Krech, direktor WHO-a za promicanje zdravlja.

Svaka četvrta odrasla osoba i četiri od pet adolescenata nemaju dovoljno tjelesnih aktivnosti, što može uključivati ​​šetnju, biciklizam, vrtlarenje i čišćenje, upozorava WHO.Trudnicama i majkama nakon poroda preporuča se od 150 do 300 minuta umjerene do snažne aerobne aktivnosti tjedno.

Prema mišljenju Juane Willumsen, tehničke službenice WHO-a, to donosi zdravstvene koristi i za majku i za bebu.

– Na primjer, kod žena koje su tjelesno aktivne tijekom trudnoće smanjenje se rizik od gestacijskog dijabetesa za 30 posto – rekla je.

Odraslima starijima od 65 godina savjetuju se vježbe za jačanje mišića i aktivnosti usredotočene na ravnotežu i koordinaciju kako bi spriječili kasnije padove.

 

 

 

 

 

hina