Ni Kinezi ne vjeruju Fikretu malinaru: Traže dodatne informacije o respiratorima koje je uvezla “Srebrena malina”

Kako su nam potvrdili iz beogradske firme Profesional Medic iz Beograda, koja je prvobitno kontaktirala kineske servisere, a potom prebačena u sektor za razvoj kineske firme, proizvođač je tražio dodatno snimanje respiratora, što će im uskoro biti poslano. Tek nakon toga se očekuje konkretan odgovor Kineza o problemima na respiratorima, što bi moglo potrajati i nekoliko dana, jer moraju sagledati sve opcije, kazali su nam iz Profesional Medic.

Iako su postojala nagađanja kako je riječ o respiratorima starije proizvodnje, saznajemo da su ipak proizvedeni 2020. godine, jer ranije nije bila dostupna tehnologija kojom su opremljeni.

Podsjetimo da beogradski stručnjaci smatraju kako je riječ o softverskoj grešci na respiratorima, što ne isključuje mogućnost i fabričke greške. Tačni uzroci problema će biti poznati nakon odgovora iz Kine.

Respiratori koji su predmet istrage Tužilaštva BiH stajali su mjesecima u magacinu i tamo su ponovo završili nakon neuspješne instalacije.

Stručnjaci beogradske kompanije ustanovili su da respiratori nemaju dobre protoke pri promjeni koncentracije kisika, odnosno da rade samo kada je kisik pušten na 50 posto. To znači da respiratori ne mogu pružiti pomoć teško oboljelim COVID pacijentima kojima je neophodno uz pomoć respiratora pružiti 100 posto kisika.

Iz sarajevskog “Verlaba” ranije su za Klix.ba kazali kako se pretpostavlja da svi respiratori imaju sistemsku grešku koju serviser mora provjeriti kod kineskog proizvođača. Beogradska firma Profesional Medic nije ovlašteni serviser konkretnog kineskog proizvođača, ali se jedina javila nakon dva neuspjela javna poziva Federalne uprave civilne zaštite da besplatno instalira respiratore u bh. bolnicama.

Piše: Dž.L, Klix