6 namirnica koje je najbolje jesti na jesen…

Zadatak imunog sistema jeste da štiti tijelo od bakterija i virusnih infekcija koje izazivaju prehlade i grip. A da bi on pravilno funkcionisao, našem organizmu su potrebni vitamini A, C i E, kao i minerali cink i selen.

Najlakši način da ove nutrijente unesete u dovoljnoj količini u tijelo jeste da jedete namirnice koje su njima bogate!

Spanać

Da li ste znali da unosom veoma male količine ovog povrća, zapravo unosite veliku količinu vrijednih nutrijenata u svoj organizam? Jedna šolja kuhanog spanaća podmiruje čak 37 % naših dnevnih potreba za vitaminom A, 30 odsto za vitaminom C, 20 odsto za vitaminom E i 15 odsto za cinkom. U slučaju da niste ljubitelj klasične pripreme ovog povrća, možete ga koristiti i na druge načine – punu šaku sitno iseckanog spanaća ubacite u omiljenu supu, sos od paradajza ili pilav, a svježe liske možete staviti u sendvič ili salatu!

Sjemenke suncokreta

Samo četvrtina šolje, odnosno tri velike kašike ovih ukusnih semenki podmiruju čak 90 odsto naših dnevnih potreba za vitaminom E! S obzirom na to da je tako mala količina sjemenki izuzetno bogata ovim vitaminom koji štiti od virusnih infekcija,trudite se da je rasporedite na čitav dan! Jutarnju porciju žitarica obogatite jednom kašikom, drugu kašiku sipajte u salatu za ručak, a treću pomešajte uveče sa šoljom jogurta.

Jagnjetina
Vrlo skromna porcija jagnjetine, otprilike koliko stane na dlan, podmiruje 50 odsto naših dnevnih potreba za selenom (izuzetno snažan antioksidant) i 38 odsto za cinkom (povećava otpornost organizma na infekcije). I ako je ovo meso zdravo, bitno je naglasiti da ne treba pretjerivati u količini jer je bogato zasićenim mastima.

Crvena babura
Svi znamo da je paprika bogata vitaminom C, ali da li ste znali da jedna šolja ove namirnice podmiruje 91 odsto naših dnevnih potreba za vitaminom C? Istraživanja su pokazala da je crvena babura bogatija ovim vitaminom koji štiti organizam od nazeba čak i od pomorandže! Pored vitamina C, ovo povrće je bogato i vitaminom A, veoma važnim za jačanje imuniteta.

Pileća supa
Da je supa zdrava, to svi znamo. A na koji način pomaže u prevenciji gripa? Uobičajeni simptomi gripa je sekret u nosu, grudima i grlu. Studija je pokazala da pileća supa rastvara taj sekret. Bujon i rezanci obezbeđuju ugljene hidrate koji održavaju nivo energije, a ukoliko joj dodate povrće, pojačaćete količinu nutrijenata koji podižu imunitet.

Krimini pečurke
Ove pečurke pripadaju porodici šampinjona i poznate su još i pod imenom “bebi portobelo”. Jedna porcija ovog povrća podmiruje više od 50 odsto naših dnevnih potreba za selenom i 15 odsto za cinkom. Istraživači sa državnih univerziteta u Americi otkrili su da krimini pečurke igraju važnu ulogu u smanjenju zapaljenjskih procesa i jačanju imunog sistema. Napravite umak od pelata i dinstanih pečuraka. Ako tome još dodate pastu od integralnog brašna, dobićete savršeno zdrav obrok koji će vas zaštiti od prehlade!

 

 

 

 

 

 

mondo.rs