SPECIJALNI IZVJEŠTAJ STATE DEPARTMENTA RASKRINKAO VUČIĆEVU I PUTINOVU IGRU: Ovo je kompletna mreža aktera državnog udara u Crnoj Gori, a neki od njih „operirali” su i u BiH…

Demoniziranje vrijednosti zapadne civilizacije, njenih institucija i istaknutih pojedinaca, poput Billa Gatesa i Georgea Sorosa, miješanje u izborne procese, podrška i okupljanje desničarskih snaga, teoretičara zavjere i pokušaji podrivanja međunarodnog poretka, zadaci su kojima se bave ruski medijski portali sa partnerima i njihovi analitičari, kolumnisti i stručanjaci po društvenim mrežama.

Jedan od glavnih medija srpske propagande u Crnoj Gori In4s.net  dio je takozvanog propagandnog ekosistema ruske kampanje dezinformacija, navodi se u izvještaju američkog State Departmenta (SD), u kojem su predstavljeni stubovi ruske kampanje dezinformacija.

In4s je partner medijske mreže Južni front (SouthFront), a među onima koji stoje iza većeg broja ruskih propagandnih medijskih stubova su imena nekih od aktera uključenih u pokušaj državnog udara u Crnoj Gori u oktobru 2016., poput Konstantina Malofejava i Leonida Rešetnjikova.

Demoniziranje vrijednosti zapadne civilizacije, njenih institucija i istaknutih pojedinaca, poput Billa Gatesa i Georgea Sorosa, miješanje u izborne procese, podrška i okupljanje deničarskih snaga, teroretičara zavjere i pokušaji podrivanja međunarodnog poretka, zadaci su kojima se bave ruski medijski portali sa partnerima i njihovi analitičari, kolumnisti i stručnjaci po društvenim mrežama, vrlo često preko lažnih Facebook i Twitter naloga, poput, recimo, i jednog tipičnog balkanskog imena – Milko Pejović, koje su kreirale ruske obavještajne službe GRU i SVR.

State Department je u augustu objavio specijalni izvještaj „Stubovi ruskih dezinformacija i propagandnog ekosistema“ svog Globalnog centra za angažovanje (Global Engagement Centr/GEC), koji se bori protiv kampanje dezinformacija i propagande. GEC ima mandat razotkrivanja i suprotstavljanja prijetnjama koje predstavljaju takozvani maligni akteri u međunardnoj politici koji imaju koristi od tih taktika. Na ovom polju, navodi se, Rusija predstavlja glavnu prijetnju, a GEC, u saradnji sa međunarodnim partnerima, predvodi koordiniranu akciju odgovora.

Rusija, osim poznatih medija koje finasira, poput RT-a i Sputnjika, plaća, tačnije, prema ovom izvještaju, finansiraju ih ili ruske obavještajne službe ili pojednici povezani s njima, još sedam medijskih izdanaka, koji svaki zasebno ima svoju mrežu saradnika na više svjetskih jezika. Svi su međusobno povezani i sarađuju i na društvenim mrežama okupljaju publiku i šire utjecaj.

To su:

Online žurnal The Strategic Culture Fondation (SCF), iza kojeg stoji Obavještajna služba ruskog Ministarstva vanjskih poslova (SVR). Jedna od njihovih glavnih taktika se bazira na davanju platforme za objavu tekstova čiji su autori zapadni teoretičar zavjere i desničari sa margina, dok istovremeno pokušavaju da sakriju porijeklo ovog medija.

Global Research, kanadski web-sajt, duboko je involviran u široki ruski sistem kampanje dezinformacija i propagande. I oni, prema ovom izvještaju State Departmenta, okupljaju autore sa margina i teoretičare zavjere i služe kao mjesto sakupljanja talenata za ruske i kineske web-sajtove. Ova publikacija, također, objavljivanjem i zapadnih glasova pokušava zamaskirati svoje djelovanje.

New Eastern Outlook (NEO) je pseudoakademska publikacija Ruske akademije nauka – Instituta za orijentalne studije, koja promoviše dezinformacije i propagandu, fokusirana primarno na Bliski istok, Aziju i Afriku.

News Front je medijska propaganda za širenje dezinformacija čije je sjedište na Krimu, a jedan od njihovih samoproklamovanih ciljeva je „obezbjeđivanje alternativnog izvora informacija“ za zapadnu publiku. Formirao ih je Kremlj, a povezani su s ruskim obavještajnim službama i njihov primarni zadak je podrška ruskim snagama u Ukrajini.

Nama najinteresantnije su sljedeće:

SouthFront: Analysis and Intelligence (poznat kao SouthFront/SF) je multilingvalni online sajt za dezinformacije, registrovan u Rusiji, koji je fokusiran na vojna i bezbjednosna pitanja. S blještavim infografikama, mapama i videouracima, SouthFront kombinuje sve glavne tačke narativa Kremlja s detaljnim poznavanjem vojnih sistema i aktuelnih konflikata. Njihov je zadatak da privuku vojne entuzijaste, veterane, zagovornike teorija zavjere, a na sve moguće načine pokušavaju da sakriju ili negiraju veze s Rusijom.

Njihova domena je registrovana 30. aprila 2015. u Moskvi. Postiraju sadržaje na ruskom, engleskom, njemačkom, španskom, francuskom, mađarskom, srpskom, gruzijskom, indonezijskom i farsi jeziku. Među glavnim temama su im Krim, Ukrajina, Sirija, NATO, američki izbori, a odnedavno i pandemija koronavirusa.

 

Kako se navodi u specijalnom izvještaju GEC-a, uprkos dokazima o njihovom pravom porijeklu i moskovskoj registraciji, SouthFront na sve moguće načine pokušava da sakrije svoje ruske korijene. U odjeljku “o nama”, tj. identifikaciji, navodi se da su oni „javni analitički kišobran organizacija koju je kreirao i održava tim eksprata i volontera iz četiri kraja svijeta… svi mogu postati volonteri u našoj organizaciji, podijeliti svoju sopstvenu priču i perspektivu o svijetu“. SouthFront PayPal adresa ima rusku domenu ru.

Također se navodi da nema javnog poznatog vlasnika ili osnivača ovog medija, ali se spominje „upravljački komitet“. Kao jedno od imena iz upravljačkog komiteta spominje se SouthFront pres-oficir Viktor Stoilov,  bugarski marketinški stručnjak,koji vodi digitalnu marketing kompaniju u Sofiji. On je, ujedno, i autor 82 teksta za ovaj portal. Od imena koja se spominju kao članovi SF tima su i J. Hawk, Daniel Deiss i Edvin Edwin Watson. U izvještaju se među njihovim partnerima u, kako kažu, ekosistemu – među ostalima navodi i jedan srpski mediji, koji je jedna od udarnih pesnica beogradske propagande u Crnoj Gori In4s televizija. GEC izvještaj prikazuje screenshot liste partnera koja je stajala na stranici SouthFronta, a koja je, kako navode, uklonjena u periodu između 31. okobra i 6. novembra 2018.

Geopolitica.ru služi kao platforma ruskih ultranacionalista za širenje dezinformacija i propagande čija je meta publika na Zapadu, ali i drugi. Inspirisani euroazijskom ideologijom i ruskim filozofom i euroazijskim imperijalistom Aleksandrom Duginom, Geopolitica.ru sebe vidi u neprekidnom ratu protiv zapadnih ideja demokratije i liberalizma. Ovaj web-sajt sarađuje s drugim web- sajtovima ruske medijske propagande, a njihov ekosistem, kako se navodi, pokušava da proširi svoju poruku sa ciljem destablizacije i slabljenja zapadnih institucija. I oni su multilingvalni pa obajavlju na: enegleskom, ruskom, španskom, italijanskom, srpskom, francuskom, poljskom, arapskom i urdu. Duginova ideologija se zasniva na nepomirljivim konfrontacijima između atlantskog svijeta (dominantno SAD-a i Velike Britanije) i Euroazije (Rusije, centralne i istočne Evrope i Azije).

Katehon je moskovski kvazi think-thank, koji je, prema izvještaju GEC-a, proliferator antizapadnih dezinformacija i propagande na svom web- sajtu, na kojem se objavlju sadržaji na više jezika: ruskom, engleskom, španskom, francuskom, njemačkom, arapskom, italijanskom portugalskom, grčkom, srpskom i slovenskom jeziku. Vode ga pojedinici s jasnim vezama s ruskom obavještajnom službom.

U širokom ruskom dezinformacionom i propagandom ekosistemu, Katehon igra ulogu obezbjeđivanja navodno nezavisnih analitičkih materijala za široku evropsku publiku, sa sadržajem koji je, navodno, posvećen „kreiranju i odbrani jednog sigurnog demokratskog i pravednog međunarodnog sistema“. Iza Katehona stoji Konstantin Malofejev ili, kako ga zovu, „pravoslavni oligarh“, koji je iza većeg broja medija i fondacija bliskih Ruskoj pravoslavnoj crkvi. Jedna od njegovih fondacija nosi ime „Pro-Putin monarhističko društvo“, a na čelu, također njegovog, Svjetskog ruskog narodnog savjeta je patrijarh Kiril.

Katehon ima duboke veze s ruskim obavještajnim službama, a u bordu direktora ovog web-sajta su: Sergej Glazjev, bivši ekonomski savjetnik ruskog predsjednika Vladimira Putina, Andrej Klimov, zamjenik Savjeta Ruske Federacije za vanjske poslove, Leonod Rešetnjikov, penzionisani generalpotpukovnik ruske strane objavještajne službe SVR, i Aleksandar Makarov, penzionisani general potpukovnik ruske Federalne službe bezbjednosti (FSB). Od februra 2017., na čelu Katehona nalazi se Mihail Jakušev, stručnjak za Bliski istok. U specijalnom izvještaju o djelovanju Katehona i njenog glavnog utemeljivača Malofejeva navodi se, među ostalim, miješanje u izborni proces u Bosni i Hercegovini, kupovina medija u Grčkoj, Bugarskoj i Srbiji, kao i pokušaj državnog udara u Crnoj Gori.

„Dodatno je Bellingcat pronašao „posljedične dokaze“ da je Malofejev bio umiješan u neuspješni pokušaj puča u Crnoj Gori sa ciljem da se spriječi da se zemlja priključi NATO-u. Crnogorski zvaničnici su tvrdili da je član borda Katehona Leonid Rešetnjikov igrao ključnu ulogu u organizovanju puča“, navodi se u izvještaju GEC-a, koji je u augustu objavio State Department.

 

 

 

slobodna bosna