Arhitekta Aner Čanović: Tuzli trebaju novi, hrabri, neokaljani i ljudi s idejama

Najveće razočarenje građana Tuzle je SDP, stranka koja se samo tako zove, a koja nema ama baš nikakve veze s tim nazivom, niti ideološki “lijevim” idejama. Nažalost, poslije 25 poslijeratnih godina na vlasti, postala je več odavno bahata, korumpirana, nepotistična, bitna samo sebi,  tj. potpuno privatizovana od strane par prvih ljudi i njihovog kruga prijatelja, poslovnih partnera i širih porodica. Sramota. Potpuno se odrodila i od građana i od ideje koju lažno predstavlja. Teško je gledati kako besramno i potcjenjivački podilazi svom širem glasačkom tijelu samo par mjeseci prije izbora, obečavajuću šarene laže i ispaljujući patetične parole i populističke ideje.

Mislim da je vrijeme za promjene i da se kao zreo grad moramo odmaći od kratkoročnih sladunjavih projektića koji se ziheraški realiziraju samo u okviru sopstvenog mandata. Moramo hrabrije dignuti glavu, i okrenuti se važnijim dugoročnim projektima od kapitalnog gradskog značaja, kao što su prije četrdesetak godina to predstavljali izgradnja korita Jale i Soline, izgradnja Južne gradske saobraćajnice i drugi, ne bojeći se da će neko iza nas, možda, završiti isti projekat.

Trebaju nam nove poslovne zone, put za Aerodrom tunelom kroz Ilinčicu koji će ujedno predstavljati južnu zaobilaznicu, tj. južni ulaz u grad, a kojim bi se dodatno ubrzao i za 7-8 kilometara skratio put za Sarajevo, obilazeći Živinice, preko Ciljuga. Ne treba pričati da bi to svakako otvorilo Tuzlu prema jugu, a postojeće beskorisno zemljište PK Dubrave pretvorilo u potencijalnu kargo-zonu i prostor za širenje grada iz ove naše uske kotline. Šta je sa inicijativom produženja postojeće Južne saobraćajnice bar do Simin Hana na istoku, ali i do Bosanske Poljane na zapadu, prema budućem auto putu ili brzoj cesti?

Treba nam, napokon, centralno gradsko groblje na Drežniku, za koje su stvorene sve prostorne, tehničke, imovinske i zakonske predispozicije. To groblje bi napokon spasilo Tuzlu slijedećih 70-90 godina od divljeg prekopavanja i pretvaranja u živu nekropolu. Pogotovo parka Slana Banja kome se sprema taj scenarij.

Treba hrabro krenuti u saobraćajna “otčepljenja” u gradu, na jedinom preostalom saobraćajnom suženju tunelom ispod skvera prema Slatini, direktnim povezivanjem Soline i Doknja sa centrom grada, tunelom kroz Trnovac i Kozlovac, od muzičke škole do Kasarne čime bi se otvorile neslučene gradske perspektive.

Zbog svega toga nam trebaju novi ljudi, mlađi, neokaljani, željni dokazivanja i entuzijazma, sa novom kapitalnom strategijom razvoja, jer ovako ćemo ostati u začaranoj priči o novom četvrtom jezeru i predizbornim prekopavanjem i asfaltiranjem lokalnih putića…

Zaboravio sam reći da ovo nisu tek samo puke ideje, nego je većina navedenog  dokazana kroz različite nivoe projekata i godinama čeka neke hrabre ljude – prave vizionare koji će ove projekte realizirati bez sebičnog prisvajanja tuđih ideja i naprasnog medijskog građenja kulta ličnosti.

(Piše: Aner ČANOVIĆ, arhitekta) Izvor: Tuzla Live