Svjetski mediji o nabavci respiratora iz Kine u BiH

Sporna nabavka respiratora iz Kine u Federaciji BiH je tema kojom su se pozabavili i neki od vodećih svjetskih medija, među kojima je i New York Times koji navodi da optužbe za korupciju u Bosni i Hercegovini “nisu iznenađujuće” s obzirom na to koliko je država loše rangirana u Transparency Internationalovom Indeksu percepcije korupcije.

“Bosna: uvezeni ventilatori iz Kine beskorisni za COVID-19” je naslov članka Associated Pressa koji su objavili, među ostalima, New York Times, ABC News i Business Insider.

“Malo poznatoj firmi za preradu voća, koja nije posjedovala dozvolu za uvoz medicinske opreme, je odobreno pet miliona eura (5,5 miliona dolara) za nabavku opreme ovoj maloj ballkanskoj zemlji tokom pandemije,” navodi se u tekstu.

“Navodi o korupciji nisu iznenađujući u Bosni, koja je loše rangirana na godišnjoj globalnoj listi percepcije korupcije Transparency Internationala. Organizacija je prošle godine Bosnu stavila na 101. mjesto od 180 zemalja.”

Agencija Reuters je pisala i o suspenziji direktora Federalne uprave civilne zaštite, Fahrudina Solaka, usljed istrage.

“Nekoliko bosanskohercegovačkih firmi za uvoz-izvoz koje su povezane s političkim establišmentom su pod lupom otkako je počela kriza koronavirusa zbog optužbi da su profitirale, obzirom da su se vlasti borile da pokriju nedostatak medicinske opreme,” navodi Reuters.