Spavajte u hladnoj sobi bićete zdraviji i sporije ćete stariti..

Često se dešava da se budite noću, san vam je narušen i nekvalitetan. Razmislite, možda je u vašoj sobi pretoplo. Temperatura vazduha i zimi, koliko god da vam je hladno, ima veliki uticaj na vaš san. Najbolje je ako termometar pokaže između 15 i 19 stepeni. Međutim, ako je temperatura viša od 24 ili niža od 13 stepeni, to može dovesti do čestog buđenja. Da vam se to ne bi dešavalo lagano se obucite za spavanje. Ako spavate u pidžami ne oblačite donji deo, a duge rukave zamenite majicom sa kratkim.

Kada počinje spavanje

Naša tjelesna temperatura prirodno raste i opada tokom 24 sata. Najviša je u kasnim popodnevnim satima, a najniža oko pet sati ujutru. Spavanje obično počinje kada nam padne tjelesna temperatura, pa hladnija spavaća soba može da vas podstakne da brže zaspite.

Imaćete mirniji san

Neki oblici nesanice rezultat su lošeg regulisanja telesne temperature. Ako vam je teško da zaspite uveče, hladna spavaća soba će vam pomoći da snizite tjelesnu temperaturu, olakšavajući vam i dublje snove.

Sporije ćete ostariti

Spavanje u sobi sa nižom temperaturom od 21 stepen podstiče izlučivanje melatonina u tijelu, koji je jedan od najboljih telesnih hormona protiv starenja. Spavajte u hladnoj sobi i vaše tijelo će vam biti zahvalno, a život duži i kvalitetniji.

Izgubićete kilograme

Kada padne tjelesna temperatura koritzol se smanjuje, što vam omogućava kvalitetniji san. Ako ste osoba koja ne spava dovoljno, često se budi i ustaje tokom noći, probudićete se sa višim nivoom kortizola – što znači da ćete prvo pronaći nešto slatko, makar jedan keksić. Poješćete ga i time povećati mogućnost pojave anksioznosti. Što znači da osim viška kilograma možete imati i psihološke smetnje.

 

Smanjujete rizik od pojave dijabetesa

Jedno istraživanje je otkrilo da spavanje u spavaćoj sobi na 19 stepeni pomaže u sprečavanju pojave dijabetesa. Učesnici ne samo da su gubili više kalorija tokom dana, već su skoro udvostručili količinu tjelesne masti koja pomaže telu da skladišti manje kalorija. Spavanje u hladnoj prostoriji ili tuširanje hladnom vodom stvara stalno povećanje unutrašnje temperature tela što doprinosi jačanju našeg imunološkog sistema i ubrzavanju metabolizma naročito u trenucima kada se opuštamo.

 

 

lepota i zdravlje.rs