Pića koja bi trebali izbjegavati ako imate više od četrdeset godina

 

Jedno od mnogih malih l zadovoljstava svakako je popiti nešto osvježavajuće po ljeti i nešto toplo i okrjepljujuće po zimi. No, postoje određena pića koje ljudi stariji od 40 godina ne bi smjeli piti. U nastavku teksta donosimo koja su to.

Tekuće kalorije, u prosjeku, čine ogromnih 22 % našeg dnevnog unosa kalorija – više od 350 kalorija svaki dan, što je dvostruko više nego što su činile prije 30 godina, prenosi Eat This.

Istraživači sa Sveučilišta Harvard i Dječje bolnice u Bostonu otkrili su da su žene koje su povećavale unos napitaka zaslađenih šećerom, poput sokova, s jednog tjedno na više njih dnevno, unosile 358 kalorija više dnevno te su tijekom 8 godina značajno dobile na težini.

Jednostavnim “rezanjem” tekućih kalorija može se postići gubitak od čak 8 kilograma godišnje, što je veoma važna statistika, pogotovo nakon navršene četrdesete godine, kada gubitak kilograma postaje teži. Stoga, donosimo ti popis pića koja ne bi trebala konzumirati nakon navršenih 40 godina.

Limunada

Iako je limunada izvrsno piće koje te po ljeti može osvježiti i puna je C vitamina, zbog mnogo šećera koji se koristi u njenom spravljanju nije zdrava kako za organizam, tako ni za tvoje zube, prenosi Američka stomatološka udruga (ADA).

Previše limunade ili limunovog soka može oštetiti zubnu caklinu, što dovodi do propadanja, mrlja na zubima, boli i povećane osjetljivosti. U rijetkim slučajevima, kisela pića mogu uzrokovati apsces i gubitak zuba. Ipak, ako piješ limunadu bez šećera, i pritom nemaš želučanih problema i problema s zubnom caklinom, u limunadi možeš uživati bez grižnje savjesti.

Tonik

Ako naručiš gin i tonik misleći da je ovo bistro piće bolje za tebe od čistih gaziranih pića, razmisli ponovo. Sa samo 350 ml tonika uneseš 124 kalorije i 32 grama šećera, a to je samo sedam grama manje od količine šećera koja se nalazi u isto toliko soka.

Čajevi za čišćenje – laksativi

“Laksativi te tjeraju na wc i tako uklanjaju sve hranjive tvari, vitamine i minerale koji čekaju da se apsorbiraju u tijelo. Ako nastaviš s laksativima dugoročno, to može rezultirati nedostatkom hranjivih sastojaka u tvojem organizmu, što može dovesti do raznih bolesti”, upozorava doktor Toby Amidor, MS, RD. “Postoje prikladni i sigurni načini za mršavljenje, a uzimanje laksativa nije jedan od njih.”

Voda obogaćena vitaminima i okusima

Iako u svom imenu možda sadržava riječ “voda” , ova pića u bocama sadrže čak 120 kalorija, a svaka od tih kalorija dolazi iz šećera, a kad konzumiraš kalorije iz tekućeg šećera, tijelo to ne nadoknađuje time da te traži manje krute hrane. Kalorije iz pića tako se nagomilavaju na kalorije iz hrane. Konzumiranje napitaka zaslađenih šećerom tako je jedan od najjačih svjetskih čimbenika rizika za pretilost.

Voćni sokovi
Iako su prirodni i puni C vitamina, također su puni i šećera. Štoviše, većina slatkoće u soku dolazi iz fruktoze, vrste šećera povezane s nakupljanjem trbušnih masnoća. Zato ga radije zamijeni vodom aromatiziranom kriškom naranče, limuna i grejpa.

Kupovni smoothie

Ako si tijekom jutra veoma zauzeta i nemaš vremena za pripremu doručka, kupovni smoothie ponekad se čini kao odlično rješenje, bilo da ideš na posao ili u teretanu. No, za razliku od svježih smoothieja, često su puni kalorija i šećera koje ćeš satima morati odrađivati na traci za trčanje.

Određeni proteinski prahovi

Dodavanje proteinskog shake-a može biti jednostavan način za dodavanje potrebnih nutrijenata nakon vježbanja, ali pazi da ne odabereš one pogrešne. Mnogi prahovi sadrže umjetne zaslađivače, kemijske aditive i hidrogena ulja.

 

Vrhnje za kafu

Vrhnje za kafu također sadrži mnoštvo prerađenih sastojaka koje bi jednostavno trebali izbaciti iz svojeg sustava. U nastojanju da vrhnja za kafu budu ultra slatka i ukusna, a da ih pritom ne pretvore u šećerne i kalorične bombe, proizvođači se oslanjaju na lažna sladila poput sukraloze. Problem je u tome što sukraloza i dalje može rezultirati porastom šećera u krvi.

Prevelike količine kafe

Šalica kafe ili dvije mogu biti upravo ono što tvoje tijelo treba. No, veća konzumacija može dovesti do krhkih kostiju, navodi doktorica Mamta M. Mamik, iz Medicinske škole u Icahnu u Egipatu. “Odrasla osoba može konzumirati do 400 miligrama kofeina dnevno, što je ekvivalent četiri šalice, ali konzumiranje bilo čega više od toga može uzrokovati izlučivanje kalcija, što s vremenom može dovesti do osteoporoze. Izbjegavanje viška kofeina također pomaže u suzbijanju neugodnih simptoma poput letargije, nesanice, glavobolje i razdražljivosti “, dodaje.

Dijetalni sokovi

Što imaju umjetna bojila i lažni šećeri zajedničko? Oboje se nalaze u dijetalnim sokovima. Gotovo svi takvi sokovi sadrže aspartam, umjetni zaslađivač koji je u početku razvijen za pomoć u mršavljenju, ali je otkriveno da ima suprotan učinak.

“Zamijene za šećer poput aspartama dizajnirani su tako da promoviraju gubitak tjelesne težine i smanjuju učestalost metaboličkog sindroma, ali brojna klinička i epidemiološka ispitivanja ukazuju na to da ovi proizvodi ne djeluju baš dobro i zapravo mogu pogoršati stanje”, zaključio je doktor Richard Hodin.