Buđenje usred noći ne mora biti razlog za brigu

 

budjenje noc

Buđenje usred noći može biti stvarno naporno, u jednom trenutku imaš slatke snove, a drugom gledaš u sat koji pokazuje da su tri sata ujutro. Noćno buđenje događa se svakome, ali možda ti previše buđenja ukazuje na nekakav problem.
 
 
 
Iako obično mislimo da "dobar san" znači da se ne budimo dok nam alarm ne zazvoni, to ne mora biti istina. Buđenje noću je sasvim normalno, uzrok i učestalost su znakovi koji mogu odrediti postoji li problem. Buka izvana, anksioznost, odlazak na wc, sindrom nemirnih nogu i preaktivna štitnjača mogu uzrokovati noćno buđenje. 
 
Uobičajeno je da se netko nakratko probudi u određenim fazama sna. Kada spavaš, kružiš kroz različite faze spavanja zvane 1,2,3 i REM faza. Faza 1 je najlakša faza sna što znači da te buka, svjetlo ili neki drugi faktor mogu lako probuditi. 
 
 
Svakom sljedećom fazom dobivaš dublji san dok ne dođeš do REM faze kad su ti mišići prilično paralizirani i najviše sanjaš. Nakon završene REM faze, ponovno se prebacuješ u fazu 1. Ovaj proces obično traje oko 90 minuta pa ako svaku noć spavaš osam sati, vjerojatno ćeš proći kroz pet ciklusa spavanja. 
Nesanica
 
 
 
Ako se probudiš usred noći i pokušavaš ponovno zaspati, ali ne uspijevaš, možda te muči nesanica tijekom noći. Učestalo buđenje na 20 do 30 minuta tijekom noći mogao bi biti znak da imaš nesanicu. 
 
Kad se probudiš i ne možeš zaspati, nemoj gledati na sat budući da briga o tome da nećeš dobiti dovoljno sna može ti samo otežati padanje u san. Međutim, ako osjetiš da je prošao solidan dio vremena i još uvijek nisi umorna, izađi iz kreveta i napravi nešto opuštajuće. Pročitaj knjigu, meditiraj ili slušaj glazbu. Kada se ponovno osjećaš pospano, vrati se u krevet. 
Međutim, ako često koristiš ove metode prvi korak treba biti procjena higijene spavanja. Spavaš li u hladnoj, mirnoj i tamnoj sobi? Redovito ideš spavati i budiš se u isto vrijeme? Izbjegavaš li korištenje mobitela prije spavanja? Ako je odgovor na sva ova pitanja "da", dr. Okeke-Igbokwee preporučuje da razgovaraš sa svojim liječnikom o ostalim potencijalnim uzrocima nesanice i kako se nositi s njima. 
 
 
Ako se noću budiš nekoliko puta kako bi išla na wc, trebaš ponovno procijeniti unos tekućine ili vidjeti postoji li medicinski uzrok za to. Odlazak na zahod više puta može biti rezultat prekomjernog pijenja vode, konzumiranja alkohola prije spavanja ili uzimanje lijekova koji imaju takve nuspojave.
 
Ako ne koristiš lijekove niti piješ vodu prije spavanja, a svejedno se budiš zbog odlaska na zahod, posjeti liječnika obiteljske medicine ili urologa radi pregleda. 
Pospanost tijekom dana
 
 
Ako se neprestano osjećaš pospano tijekom dana bez obzira koliko se budiš ili ne budiš noću, također trebaš otići liječniku. Pretjerana pospanost tijekom dana može biti znak različitih problema, poput apneje za vrijeme spavanja, stanja u kojem se disanje više puta zaustavlja dok spavaš. 
Krivac ovdje također može biti nešto poput astme, koja se često pogoršava noću. To se može dogoditi jer je noću povećana razina hormona stresa kortizola koji uzrokuje upalu u tvojim dišnim putevima, potičući simptome astme kao što je kašljanje. Međutim, do toga može doći i zato što su tvoja spavaća soba i krevet puni alergena koji pojačavaju tvoj astmu.
Što god uzrokuje tvoju prekomjernu pospanost tijekom dana, trebaš riješiti. Potraži liječnika za pomoć. 
Zaključak? 
 
 
Ne postoji jedinstven broj noćnih buđenja koji je problematičan, važni su uzroci, kao i tvoja razina energije tijekom dana. Razmisli koliko puta se svake noći probudiš, da, ali koliko dugo si budna, koliko ukupno vremena provodiš svake noći i kako se osjećaš sljedeći dan. Prema tome procijeni trebaš li pomoć liječnika. 

Facebook stranica

Najčitanije

Vidiportal intro

Slikom kroz BiH