Nedostatak vitamina B12 može da pravi ozbiljne probleme

b12 vitamin

Vitamin B12 pomaže u stvaranju zdravih krvnih zrnaca i održava zdravlje nerava.  Nizak nivo ovog vitamina može da prouzrokuje zdravstvene komplikacije poput anemije.
 
Vrlo je važno da znate da je ovaj vitamin jako važan za pravilan rad organizma.
 
Umor, slabost i nedostatak daha su simptomi koji ukazuju na manjak ovog vitamina. Neophodno je  da u tom slučaju posetite ljekara, ali  neka se ove namirnice nađu na vašoj trpezi, kao preventiva. Upravo one povećavaju nivo vitamina B12.
 
Losos je odličan izvor vitamina B12. Takođe je bogata omega 3 masnim kiselinama, koje su važne za rad tijela i mozga.
 
 
 
 

Jaja su takođe dobar izvor, što je dobra opcija i za vegetarijance. Porcija govedine sadrži više od polovine dnevnog preporučenog unosa vitamina B12. Mlijeko, jogurt i sir sa malo masti su takođe dobri izvori.

 

 

Vitamin B12 se uglavnom nalazi u proizvodima životinjskog porijekla, ali i žitarice od cijelog zrna su obogaćene ovim vitaminom.

 

 

 

Mlijeko od soje, badema i pirinča je odlična opcija za one koji žele da povećaju unos vitamina B12, a hrane se po principima vegeterijanske ishrane.

 

 

 

still.magazin

Facebook stranica

Najčitanije

Vidiportal intro

Slikom kroz BiH