Namirnice koje poboljšavaju pamćenje

 

zena namirnice pamcenje

1. ORAH
 
Umjesto kemijskih i umjetnih minerala u obliku tableta, možemo konzumirati orašaste plodove (orah, badem, kikiriki, indijski orah) koji iste minerale sadrže u prirodnom obliku. Smatra se da 6 do 8 oraha dnevno može zadovoljiti čovjekove potrebe za mineralima, a u orahu ima, primjerice, magnezija, cinka, sumpora, fosfora, joda, nezasićenih masnih kiselina i vitamina.
 
Orah kao i ostali orašasti plodovi sadrži omega-3 masne kiseline koje se troše prilikom procesa razmišljanja pa ih je neophodno nadoknaditi.
Također su odličan izvor vitamina E koji je zadužen za intelektualne sposobnosti. Cink je važan mineral kojima su ove namirnice bogate, a utiče na poboljšanje kognitivnih sposobnosti.
2. GHEE S MEDOM
 
 
Ghee ili u našim krajevima poznatije kao maslo ili pročišćeni maslac je izuzetno zdrava namirnica. Mnoge kulture su cijenile ovu namirnicu i nazivale je 'tekućim zlatom', 'kraljevskim uljem' i 'nektarom božanstava' zbog mnogobrojnih ljekovitih svojstva.
Vrijednost ghee-a je zaista mnogostruka i daje nam dobrobiti koje ne bi trebalo zanemariti.
Ghee pospješuje rad i zdravlje živčanog i endokrinog sustava; daje inteligenciju, memoriju, dugovječnost; uravnotežuje metabolizam; olakšava i ubrzava zacjeljivanje rana; uravnotežuje cijeli organizam.
 
3. JAJA
 
 
U knjizi ″Pet Tibetanaca - Fontana mladosti″ Peter Kelder navodi kako mu je pukovnik Bradford spominjao da redovnici poznati kao lame s kojima je živio, svakodnevno konzumiraju sirovi žumanjak jer sadrži sastojke prijeko potrebne mozgu, živcima i tjelesnim organima. Bjelanjak odbace jer smatraju da je potreban samo prilikom napornog fizičkog rada kada se mišići naprežu.
4. BILJKA GOTU KOLA
 
Gotu Kola ili Brahmi slovi kao snažna hrana za mozak jer povećava snagu uma. Povećava sposobnost za efikasno rješavanje problema te sadrži triterpenoide tvari – aziatikozide koji su uključeni u prijenos živčanih impulsa u kori mozga. Stoga Brahmi ima učinak harmonizacije neurotransmitera u mozgu pa se poboljšava strujanje nervnih (elektrokemijskih) impulsa u mozgu.  U kombinaciji s ginkom, koji poboljšava cirkulaciju (posebno u mozgu, organu za kojeg je dokazano da u  ljudskom organizmu troši najviše kisika i glukoze), koristi se protiv svih oblika demencija (staračka senilnost, zaboravnost).
 
5. VODA
 
 
Budući da se mozak sastoji od 70 posto vode, ova tekućina je neophodna za bolje pamćenje. Voda zapravo pojačava funkcioniranje mozga kao cjeline, koji, kad je dehidriran, počinje raditi pri 'smanjenoj brzini'.
To je posebno uočljivo kod funkcije pamćenja kad dehidrirani mozak ispušta hormon kortizol koji pogađa kapacitet mozga i ometa ga pri pohranjivanju informacija.
Stoga ne zaboravite dnevno unositi 2 do 2,5 litre vode (8-10 čaša) u svoj organizam kako biste mogli održavati nivo koncentracije i energije.

Facebook stranica

Najčitanije

Vidiportal intro

Slikom kroz BiH